Lantisen inom mig har släppts ut och tänker stanna kvar

Jag har verkligen gått och blivit lantis. Är helt jäkla slut efter en dag i Örebro. Det är underbart att vara hemma igen, ingen trafik, ingen stress, inga folkmassor. Trots det var det en väldigt rolig dag. Cykeltesterna var skojiga. Jag kom fram till att jag har väldigt låg puls, min maxpuls kan inte vara mer än 180 (även om vi inte testade den idag), och på de flesta brukar den vara 220 minus åldern. Min puls nådde inte ens 170 när jag hade kommit upp till "mycket ansträngande" på skalan efter 24 minuter på cykeln, mina ben krampade och svetten rann... men pulsen ville inte stiga särskilt mycket. Sen gjorde vi ett lättare konditionstest, fick bra resultat. Misstänker att det inte kommer bli lika bra nästa vecka när vi gör beeptestet. Dock kommer tävlingsinstinkten sätta in och jag kommer ge mig fan på att vara bättre än alla (hahaha).

Imorgon är planen att åka till Örebro på eftermiddagen och gå ut där på kvällen, men lantis som jag är har jag ingen lust med det. Just nu känner jag mer för att läsa klart till måndagens seminarium, träna lite, mysa framför Idol, gå och lägga mig i tid och vara pigg när mamma kommer på lördag. Kanske låter tråkigt i vissa öron, men sån är jag och sånt behöver jag ibland. Därmed inte sagt att jag inte tycker om att festa lite ibland, men fördelarna måste överväga nackdelarna (t.ex tiden det tar att ta sig hem, att man är trött hela dagen efter osv). Även om jag inte hade tänkt dricka, så kan jag sällan sova länge på morgonen så trött blir jag i vilket fall som helst.

Kommentarer
Postat av: maya

vi har lantis-gener, det måste vara så helt enkelt

2007-11-01 @ 21:02:54
Postat av: Mamma

Lantis-generna kommer från lantis-mamman!
Vi är helt enkelt inga storstadsmänniskor.

2007-11-02 @ 09:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback