Världens lyckligaste dotter

36894-7
In my happy place...

Jag måste få skryta lite idag. Vi är så bra i min familj. Förstår ni egentligen hur bra vi är? Vi tar hand om varandra, uppskattar varandra och älskar varandra. Förstår ni hur värdefullt det är? Alla har inte förmånen att ha en familj som ger en mer kärlek än något eller någon annan någonsin kan ge en. Om jag inte fick kärlek av min familj, skulle jag då kunna ge mig själv kärlek? Jag måste få citera Mia Törnblom för att berätta hur jag mår idag.

"I dag kan jag nämligen välja hur jag vill må. Jag kan inte välja vad som händer i mitt liv, men eftersom jag i dag kan styra hur jag vill hantera och känna inför det som händer, så är allt egentligen upp till mig. I dag känner jag mig fri och inte längre som ett offer för andra människors brister."

Utan min familj hade jag nog inte kommit så här långt ännu. Kanske hade det tagit 10 år till innan jag kommit till den här punkten. Visst, jag har dåliga dagar när jag inte alls mår så, men vem har inte det? Just idag mår jag toppen, för mamma har ju varit här i helgen. Vi har tagit hand om varandra och njutit av allt vi älskar. Det vill säga den vackra naturen här, frisk luft och jäkligt långa promenader. God mat, mörk CHOKLAD och kaffe i stora lass. Men mest av allt har vi njutit av varandras sällskap. Jag känner mig stärkt och fullkomligt lycklig. Nu längtar jag till 1:a advent då mamma och även min kära pappa kommer hit. Och såklart till julen då hela tjocka släkten kommer samlas.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskade Maria så rörd jag blir! Vi har verkligen haft en underbar helg, tack för allt! ÄLSKAR DIG!
Puss mamsen

2007-11-04 @ 18:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback