Harmoni

Ibland vill man bara krypa ner under täcket och gömma sig för resten av världen. Och det är precis vad jag har gjort idag. Mellan klockan 11 och 17 låg jag med hörlurar i öronen och näsan i boken och läste om vetenskapsteori. När jag inte fick in mer huvudet bytte jag från musik till ljudbok och slöt ögonen en stund. Jag ville inte prata med någon. Och vet ni vad? Det var helt okej. Förrut fick jag ångest över osociala dagar som denna, men inte idag. Visst, jag hade Catrine att prata med då och då när vi möttes i köket, och så har jag varit på gympa och träffat Malin i klassen, och så har även Therés kommit hem nu. Men helst vill jag bara vara för mig själv idag. Nu ska jag bara äta middag och krypa ner i sängen igen och sova. För jag tycker ju faktiskt bäst om att somna tidigt och vakna tidigt. Då är jag som mest harmonisk.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att du kan vara själv utan att det känns jobbigt. Då behöver det inte kännas så hemskt att vara så långt ifrån dig, även om jag helst skulle vara hos dig hela tiden. Puss mamma

2007-10-23 @ 19:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback