Livets små glädjeämnen

   Vad vore

livet utan kaffe, rödvin och mörk choklad? Inte lika roligt tror jag. Mina absoluta favoritnjutningsmedel. Kaffe är vardagslyx, speciellt riktit gott kaffe. Några koppar om dagen kan väl inte skada? Särskilt inte om man verkligen njuter av dem, då mår man ju bara bättre! Koppla av med ett glas rött efter en stressig vecka är helt otroligt skönt. Får man dessutom mat som passar och en bit mörk choklad efteråt är det ju ännu bättre. Eller en bit mörk choklad till kaffet, det är också lyx!
   Något annat man mår väldigt bra av är riktigt bra musik! Fast riktigt dålig musik kan ju sänka ens humör också. Men bra musik tillsammans med andra människor som uppskattar samma musik, det är underbart.
   Eller en riktigt bra film (ingen skit, massproducerad action eller kärleksdravel) som lever kvar i huvudet flera dagar efter att man såg den, det hör också till livets glädjeämnen.
   Och ett riktigt skönt träningspass. En runda i skogen med bra musik i öronen då det känns som man flyger fram. Eller ett svettigt gruppträningspass tillsammans med andra träningsfreaks.
   Men det allra, allra bästa måste ändå vara ens allra närmaste. Vänner, familj, pojkvän. Det är de som gör livet allra bäst. Sist men inte minst måste jag också nämna mig själv. Jag tycks överraska mig själv mer och mer på sistone... jag är ju faktiskt riktigt bra, och jag skulle ju inte vilja leva utan mig själv.


Puss och kram och massa kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback