Motgångar

Just nu har jag inte flyt. Det började med nackspärr för snart 2 veckor sen. Jag hade väldigt ont i några dagar, kunde inte träna, missade lite skola. Men sen var det bra igen. Efter två intensiva friska dagar och en skoldag med akupunktur och sånt kom jag hem med ont ont ont i halsen. Det var i måndags. Jag har legat däckad hela veckan med något elakt virus som inte vill gå över. I början var jag postiv. Jaja, nångång ska man väl va sjuk och det brukar jag bli den här tiden på året, så lika bra att få det ur kroppen. Idag känner jag mig inte lika positiv. Känner mig visserligen bättre, har vart feberfri några dagar, men nu har jag åkt på ögoninflammation också!! Har legat och deppat hela dagen och inte sett någon ljusning alls. Jag hatar att vara sjuk, jag verkligen avskyr det. Ja, det kanske alla gör. Men jag har så lätt för att bli deppig, instängd och ledsen. Jag behöver träna för att må bra, saknar endorfinerna! Jag klarar av att vila ett tag, men nu har det gått nästan 2 veckor! Nu kommer jag dessutom behöva använda glasögon tills ögonen är bra, vilket jag inte gillar, jag vill kunna hoppa runt fritt utan något på nästippen. Hur ska man hålla sig positiv när allt känns pissigt? Jag försöker tänka på allt jag är tacksam för och allt kul som kommer ske när jag blir frisk... och att jag kommer uppskatta det extra mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback