Njuta eller frossa...

Ibland är jag riktigt bra och ibland är jag riktigt dålig. På att njuta. Jag har haft en underbar helg som började med en mysig fredag tillsammans med min pojke. Vi drack te, åt lyxchoklad, tittade på en film och njöt av varandras sällskap. Jag kände mig fortfarande lite sliten efter onsdagen, en väldigt rolig och lyckad kväll för övrigt. Igår vaknade vi upp tillsammans hemma hos mig, gick till skolan där vi har jacuzzi och ångbastu. Vi hade det skönt och jag övade massage. Den sköna dagen fortsatte med en sväng i skogen, jag hade vilat två dagar och kände mig i behov av en powerwalk. Det blev mer svampplockning än powerwalk (så går det med en kock till pojkvän). Hem till honom och han lagade mat medan jag satt och pimplade vin. En middag, en flaska vin och en öl (vi delade alltså) senare kände jag mig lite rund om fötterna, så vi la oss med datorn i sängen och tittade på film och öppnade en aladdinask. Somnade tillsammans efter filmen, vaknade imorse och åt en mysig frukost, innan jag gick hem till mig. Låter det inte hur skönt om helst? Jo, det tycker jag med. Men jag har ändå haft en smula dåligt samvete hela helgen, på grund av för mycket choklad, vin och för lite träning (trots att jag tränade massor i början av veckan). Har känt mig uppsvälld och obekväm, trots att jag så gärna VILL njuta. Men strunt samma, jag är ändå supernöjd med min helg! Nu ska jag iväg på aerobics... rastlösheten har tagit över igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback