Guldskimrande kväll

Ännu en solig dag och jag är på toppenhumör! Igår blev det nog en blöt kväll för många, det var transatema på puben och det satsades på en helkväll. Inte för mig dock, eftersom mina försök till att festa är ganska skrattretande. Efter 3 glas vin och våffelkalas med tjejerna skulle alla vidare på förfest förrutom Théres. Hon skulle stanna hemma med hunden och kolla på Fråga Olle, och jag kände att jag var trött som vanligt den tiden på kvällen. Så jag stannade och hade det mysigt med min otroliga vän och Nicki en stund. Sen gick jag hem och somnade på kudden. Under våffelkalaset ringde syster med goda nyheter, och jag blev alldeles varm och lycklig. De ska för det första inte sälja sitt hus, och så hade hon fler nyheter som gör att vi kanske kan spendera sommaren i Skåne. Det kändes som att en sten föll från mitt bröst. Ingenting är klart och älsklingen måste ju också hitta ett jobb, men vi har ju bostad i alla fall och det underlättar enormt! Det skulle kunna bli bästa sommaren nånsin om jag får vara där nere med alla mina älsklingar. Bara tanken på detta ger mig massor av energi och kommer sätta guldkant på vardagen framöver. Det blir lite lättare att vänta fyra veckor till på att älskling kommer hem, och två veckor till på att få åka ner till syster över påsk. Kan inte begära mer än så. Suveräna Lina gick in totalt för temat igår medan jag gick in för det lite halvhjärtat, spelade i för sig ingen roll eftersom jag aldrig tog mig till puben. Men tycker att jag fick in hållningen i alla fall.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback