Inställd resa - men solen skiner ändå

Snön ligger där den ligger. Vägarna till Stockholm är snö- och isfyllda och besvärliga. Så jag bestämde mig tyvärr för att ställa in min resa. Jag är rätt besviken, hade köpt inflyttningspresent och laddat för att ha en mysig dag. Men får göra det bästa av situationen och njuta av att det i alla fall är sol, fast kallt! Ska luncha på vårt lilla café med Lina och Théres. Undra om det blir bakad potatis eller pastasallad idag? Kaffe blir det i alla fall, med hur mycket påtår man vill! Är fruktansvärt trött på maten jag har hemma, har ätit omelett på längden och tvären de senaste dagarna.

Ikväll får jag väl ägna mig åt att träna igen då. Finns det något annat att göra här? Kanske öppnar jag vinet jag köpte igår sen... jag kan väl ta helg även fast jag är kvar här. Fast sitta ensam hemma och dricka vin känns kanske lite deppigt. Kanske väntar till våffelpartyt hos Johanna imorgon. Verkar lite roligare va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback