Latmask idag

Nu tog överskottsenergin slut. Tröttheten bara kom över mig. Jag tror att jag slappnar av när jag kommer hem. Här finns inget som direkt ska göras, mamma gör det mesta åt mig. Haha. Bara ligger i soffan och slappar, precis som det ska vara. Ibland är det helt okej att vara lat. Det finns någon sorts latfobi i samhället tycker jag det verkar som. Det är nästan lite fult att vara oproduktiv. Man ska helst göra så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Men vart leder det..? Jo, till stress och utbrändhet i värsta fall. Jag kände stressen hos folket runt oss direkt när jag lämnade av Lina i  Älvsjö igår. Såg i deras ögon att de var påväääääg nånstans, inte närvarande. Och tempot i kassan när jag och mamma var Willys senare. Ingen ICA- hyttan där inte. Nej, ibland måste man bara få göra saker sakta, ni har väl hört om nya Slow motion trenden? Så idag är jag en stolt latmask.

Hur spenderar ni er lördag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback