Mat är dyrt

Hej hopp, nu är jag hemma i min alldeles egna lägenhet! (okej, det är Edvins också, men han är ju inte här). Solen skiner och det känns som att våren är påväg. Körde från ett regnigt Stockholm imorse, men fick sätta på mig solbrillorna efter ett tag. Härligt. Mitt första nummer av Runner's world låg i brevlådan och väntade på mig. Idag är det perfekt väder för att springa, men det blir inte av. Jympa och Core är det som väntar ikväll, så löpningen får vänta tills jag fått mitt Nike+ kit. Insåg att jag inte hade så mycke mat hemma, så jag åkte iväg och handlade. Hade skrivit en lista utifrån några recept jag tänkte prova, men jäklarns vad dyrt det blev. Nu har jag bestämt att det är utgifts- STOPP. Inte beställa någonting på internet, inte handla en massa dyr mat (det är ju så kul att testa recept, men nu får jag snart börja leva på ägg och burkmat igen som en riktig student). En räkning från H&M på 650 kr och hyran för 3 månader framåt låg också i brevlådan när jag kom hem. Det enda jag får handla från och med nu är frukostmat och frukt. Sen får jag faktiskt ta och tömma skafferiet innan jag handlar mer mat. Ikväll ska jag i alla fall lyxa till det och laga Kofte med frukt och nötter, resultatet kanske kommer upp senare om jag lyckas få det att se fint ut. Nu ska jag packa upp och boka tvättid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback