Ser en hund i framtiden...

God morgon!

Sitter och dricker kaffe här i soffan. Jag älskar mitt kaffe, just nu är det Zoegas Hazienda jag har hemma. Ett ekologiskt mörkrostat, riktigt gott! Snart bär det iväg för att skriva uppsats i ämnet hälsopyskolgi med fokus på antingen kost eller fysisk akitivitet, vet inte vilket vi i gruppen bestämde oss för. Det är i alla fall ett intressant ämne, så jag hoppas att det inte bli alltför jobbigt.

Jag och min sambo är väldigt sugna på hund. Vi var hundvakt åt systers hund i en månad och det var så himla mysigt! Jag håller på och lusläser boken vi fick av mamma där det står allt man behöver veta när man skaffar hund. Jag har aldrig haft någon förut, så det är mycket att lära sig. Min pojke är bortrest till slutet av april, så vi får fundera mer då. Det skulle passa bra att skaffa i maj, då har jag bara B-uppsats kvar av min utbildning så jag kommer vara hemma väldigt mycket. För mig är det väldigt bra att ha hund, att vara tvungen att låta någon annans behov gå först är nyttigt för mig. Just nu har jag bara mig själv att tänka på, så man blir ganska självcentrerad. Dessutom blir jag lugnare av hundar, jag imponeras av deras förmåga att anpassa sig och att vara nöjda med sina ganska enformiga liv. Tror en hund kan lära en människa mycket. Och ett till stort plus är att jag kommer ut i skogen, som jag faktiskt älskar. Just nu har jag inte varit ute på ett tag, då jag kört mer grupp- och gymträning sen älsklingen åkte iväg. Idag blir det förresten gym och inspelning av mitt jympapass. Gymmet kommer nog att bestå av en del löpning på bandet, då jag ska försöka mig på Göteborgsvarvet den 16 maj. Armar, axlar, mage, rygg ska nog få sig en omgång också. Jag känner bara litegrann i ryggen sen gårdagens Core, men det bästa sättet är nog att träna bort det. Ska försöka köra hårt i tre dagar nu, sen åker jag hem till Stockholm och då blir det nog mindre träning. I för sig är min mamma världens hurtigare 50-åring, så vi kanske drar ut på någon löprunda eller två. Ska packa ner träningskläder i alla fall. Hela 5 dagar ska jag vara borta. Har jag tur kommer även min skåning till syster hem med hunden. Då blir det hundpromenader så det står härliga till!
Ha en bra vecka. Det ska jag ha!


Jag med syrrans hund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback