Grönt för livet

God morgon!
Igår eftermiddag fastnade jag i boken Grönt för livet av Victoria Boutenko. Den var så spännande att jag hade läst ut den när det var dags att gå och lägga sig. Fick massor med inspiration till att göra ett försök med att dricka gröna smoothies. Hon upptäckte när hon studerade hur schimpanserna åt (som inte drabbas av människornas sjukdomar, trots att vi är så lika) att den största delen av deras kost bestod av bladgrönt. Och det var otroliga resultat hon fick i sin studie, alla medverkande fick stora hälsofördelar när de började dricka 1 liter gröna smoothies per dag (bladgrönt mixat med frukt eller annat, så det blir drickbart, jag föredrar söt frukt och lite bär så färgen blir aptitlig). Oavsett hur personerna åt i övrigt fick de stora hälsofördelar. Definitivt värt att testa. Jag har faktiskt provat i några dagar, för jag har vetat om boken ett tag. Och det jag märkt är ett illamående som kommer, vilket jag tror beror på utrensing, eftersom många i studien upplevde samma sak. Så jag kämpar på ett tag till...

Nu ska jag strax yoga till lite peppande musik, för nu har jag äntligen Spotify! Love love /Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback