Le, och världen ler mot dig

Jag har tokpeppat mig själv både idag och igår, och mitt humör har vart riktigt bra. Idag åkte jag iväg till läkaren, med ett leende på läpparna och inställningen att det skulle gå bra. När jag klev ur bilen och siktade in mig på p-automaten hör jag en farbror som frågar "ska du vara här länge?" och så ger han mig sin p-biljett som det är över en timme kvar på. Tillfälligheter kanske, men jag väljer att tro på att det händer goda saker när man tänker goda tankar. Nu blev mitt humör ännu bättre och inne hos läkarna (två stycken, jag är ett komplicerat fall, haha) känner jag mig säker. Öppen, ödmjuk och stark. Jag säger precis som det är, och dem lyssnar faktiskt. Känner mig förstådd och väl bemött. Förra gången gick jag dit med inställningen att det ändå inte kommer leda nånvart, ingen lyssnar eller kan hjälpa mig. Och då blev det mest jobbigt. Kunde inte släppa besöket på resten av dagen. Men nu känns det bara behagligt. Tänk vad man kan förändra situationer med inställning och positiva tankar.

Jag väljer att tro att det finns en mening med allt, och det känns skönt i själen...

Kärlek! /Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback