Lycka

Registrerade mig för coahing och inspiration direkt på mailen varje vecka, från Anders Haglund på www.lifevision.se. Ett utdrag från veckans mail:

Lycka är inte en omöjlig dröm som bara kan bli verklighet för de utvalda få. Lycka handlar om att ta tid för sina nära och kära, att stanna upp och lukta på blommorna, sträva mot sina drömmar eller kanske framför allt att vara tacksamma för det vi redan har. Lycka är att leva som vi innerst inne vet är rätt. Är det lätt att vara lycklig? Ska man döma efter de människor som vi ser runt omkring oss och läser om i tidningen varje dag så är det uppenbarligen inte det. Är det något du kan lyckas med? Absolut!


Jag VET att man kan välja att vara lycklig. Jag är sjuk, arbetslös, utan pengar och har ingen aning om hur framtiden ska bli. MEN. Jag är lycklig! Hur går det ihop? Jag tror framförallt att det beror på att jag lärt mig att vara tacksam för det jag har. Jag har lärt mig att fokusera på det som är positivt istället för att bara grubbla över det negativa. Jag har skaffat mig en tillit till att livet faktiskt kommer bli precis som jag vill. Jag vet vad jag vill och strävar mot mina drömmar varje dag, hur jävligt jag än har det. Jag har en lång väg att gå, men på dessa månader jag varit sjuk har jag kommit en lång, lång väg. Och DET är jag tacksam för. Verkligen.


Älskling, jag är så tacksam att jag har dig.
Du gör mig lycklig!


Kärlek! /Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback