Medveten närvaro

Nästa bok att sträckläsa: Medveten närvaro - Den Buddhistiska vägen till ett kärleksfullt hjärta, av Sylvia Boorstein. Den verkar riktigt lovande. Nästa gång jag är på bibblan ska jag låna Tai chi och Qi gong böcker och ta upp allt jag lärde mig på spa-programmet igen. Har ju ett utmärkt tillfälle att öva just nu.



Har inte yogat idag än, får se om det blir av, har en riktig trött dag. Blir kanske bara meditations-dag. Åt precis lunch bestående av Quinoa-sallad och hommus. Det blev ett berg av grönsaker, så det tog en halvtimme att äta upp allt. Åt sakta, medvetet och i tystnad. Faktiskt riktigt skönt, och jag tror det främjar matsmältningen.

Kärlek på er! /Maria

Kommentarer
Postat av: Lina H

Hej vännen nä ska jobba på måltidenshus :) ska bo hos gabbie :) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback