Funderingar...

Efter 3 timmars sömn gav jag upp, gick ut med hunden och åt frukost. Sen sov jag lite till, men knappast tillräckligt. Jag ska försöka vara positiv idag i alla fall. Det jag låg och funderade på inatt var nog mest vad tusan jag ska göra när vi snart flyttar härifrån. Ska jag gå den sexåriga kinesiologutbildningen kanske? var en tanke som slog mig. De som gått den kan jobba som legitimerade kiropraktorer, som akupunktörer, som kinesiologer och som naturmedicinare. Vilken dröm! Vilket liv! Tänk att kunna allt det. Då skulle livet nog bli jäkligt bra. Fast det blir det säkert ändå. Det skulle vara kul att hjälpa människor i samma situation som jag är i just nu. Min kinesiolog drabbades själv av något liknande för 10 år sen, och jag tror det var genom kinesiologen hon blev frisk och där intresset växte.

Men nu ska jag försöka leva i nuet och göra den här dagen så bra som det är möjligt under omständigheterna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Såg att du läser spa programmet i grythyttan:)?? funderar på det till hösten,´men vill veta mer??hur är programmet?? givande? hur är de me jobb efter?



Tänker är de inte lite off å bo där, träffar man mycket roliga männsikor? bra gemenskap? massa frågor:) vore kanon om du ville svara på dessa.



Mvh //sandra

2010-02-14 @ 22:56:50
Postat av: Maria

Hej! Ursäkta mitt sena svar, har inte varit inne här på väldigt länge. Jag läste klart programmet i våras, nu bor jag bara kvar för att min pojkvän fortfarande pluggar. För mig passade programmet väldigt bra, man läser två terminer idrott och två terminer som är mer inriktade på spa- behandlingar och massage. Det mest givande för mig med utbildningen var att jag växte mycket som människa. Lärarna är underbara, precis som klasskompisarna med liknande intressen som en själv. Jobb finns efteråt, många jag gick med jobbar på spa nu, gör behandlingar och så. Vissa får jobb utomlands och vissa pluggar vidare. Själv vill jag inte stå på ett spa och göra behandlingar dag ut och in, men det är en väldigt bra grund att stå på om man vill ta sig vidare inom friskvårdsbranschen. Jag vill utöka med att ha kostrådgivning, instruktörsjobb och kanske bli personlig tränare. Många startar också eget efter utbildningen, vilket jag hoppas kunna göra i framtiden.



Grythyttan är så klart lite off, men det roliga med att bo där är att det är så mycket studenter och det blir en väldigt bra sammanhållning. Varje dag kan bli en fest, om man vill det.



Hoppas du fått lite svar, och att du går in och läser mitt svar. Jag kan i alla fall rekommendera utbildningen, men det det beror i för sig lite på vad du är intresserad av. Det var rätt många i min klass som hoppade av första terminen, för det var inte vad de hade väntat sig. Men jag tyckte allt var grymt kul!



Kram, maria

2010-03-08 @ 12:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback