Besök hos Annie

Idag var det återigen dags för att åka till Annie på behandling. Man vet aldrig vad man har ett vänta sig av dessa besök, det går helt enkelt inte att förutspå vad som kommer att hända och vad som kommer att komma upp. Det läskiga med Annie är att hon ser rakt igenom en, det går inte att låtsas. Hon ser saker som inte ens jag har fattat än. Idag måddde jag inte på topp, och då sätter jag upp en mur runt mig, för att behålla (vad jag tror är) kontrollen i vissa situationer. Men det funkar inte hos henne, hon river ner muren direkt. Först kan det kännas som en attack mot den jag är, jag känner ett motstånd mot det hos säger. Sen släpper jag efter, låter det sjunka in, och sen känner jag hur muren brister och jag blir mig själv helt enkelt. Jag kan bli så fruktansvärt trött på mig själv ibland, jag borde ha lärt mig att känna igen när jag håller tillbaka, men återigen fick jag den läxan. Annie är fantastisk på det sättet, hon får en att se hur jäkla bra man är, utan alla dessa murar. Det blev ett långt samtal innan själva behandlingen började idag, i en halvtimme satt vi bara och pratade. Det var fruktansvärt skönt, jag fick många insikter och jag håller fortfarande på att låta dem sjunka in. Jag känner hur jag skalar av lager på lager av löken, till sist finns bara den riktiga, sanna Maria kvar, den enda jag behöver vara och den enda jag är. Ibland kan det kännas som att jag har ett gigantiskt berg kvar att bestiga, men så inser jag hur jäkla långt jag har kommit. Och då inser jag att det finns ingen återvändo.

Anledningen till att jag är såhär ärlig här på bloggen är att jag vill ha ett forum där jag verkligen kan visa den jag är, vara stolt över den jag är, vara ärlig, öppen och sann mot mig själv. Vem som helst kan ju läsa det här, men det gör mig ingenting, jag står för allt jag skriver här, det är jag. Jag tror att det kan överföras på mig i verkliga livet också (eller, det har det redan gjort väldigt mycket) och att jag tillslut kan vara lika ärlig i alla situationer som jag är här.

Om du bor i Stockholmsområdet och vill träffa en fantastisk människa, som kan hjälpa dig till massor av insikter, utan att det kostar en förmögenhet, kolla in
Annies hemsida. Kärlek!! /Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback