En ny syn

Helt utan att jag hade planerat det, utan att jag strävade efter det, har det senaste året eller så lett mig fram till en ny syn på livet. Jag har aldrig varit andlig, aldrig trott på Gud, aldrig trott att jag har så stor potential som jag nu vet att jag har. Men för ett tag sen började jag komma in på den här vägen, jag vet inte riktigt hur det gick till, det bara hände. Det började väl med att jag var på absoluta botten, och nånting var helt enkelt tvunget att hända. Jag väljer att se det som ett gudomligt ingripande. Jag började med att läsa böcker, det gick från Mindfulness till The Secret till de böcker som syns till höger här på bloggen. Jag började yoga, till en början för de fysiska fördelarna, men nu har det utvecklats till ett sorts andligt utövande. Jag hittar ny inspiration och motivation hela tiden, och utvecklar mig själv konstant. Jag vill bli den bästa jag kan bli, fysiskt, pyskiskt, själsligt. Och nu vet jag att det är möjligt, jag känner det i hela min varelse. Jag har fått en mycket större kontakt med min inre närvaro, och allt jag läst, sett, hört, letat mig fram till (eller som jag tror har kommit till mig för att jag behövt det just då) stämmer överens. Allting passar ihop som bitarna i ett pussel. Och nu tror jag det inte bara intellektuellt, jag känner det starkt i min kropp, i min närvaro och jag har erfarit det så många gånger nu. Bättre än så kan jag inte förklara det. Min önskan är att den här bloggen och att jag så småningom, när jag fått ordning på mig själv, kan bli en källa till inspiration, som så många inspirerat mig i mina svåraste stunder. Jag vill dela båda det svåra och det fantastiska med min resa, och jag hoppas jag i alla fall kan inspirera nån endaste person. Tack för att ni läser! Kärlek till er! /Maria

(Idag flödar inspirationen igen, tur att jag vilade en dag så den fick komma tillbaka.)

Jag följer
Lifegenerator på Youtube, han lägger upp en ny video varje dag. De flesta handlar om Raw food, och även om jag inte är 100% Raw tycker jag att han är en stor inspiration när det gäller att leva i flödet och följa sitt hjärta. Den här videon tycker jag sammanfattar ganska bra vad jag upptäckt i mig själv, och vad jag strävar efter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback