Jag älskar idag

Idag är bara en sån där dag, då allting känns helt otroligt bra. Men jag påminner mig själv att "även detta är övergående." Inte för att dra ner mitt humör, utan för att komma ihåg att njuta nu och inte bli upprörd senare om allt inte flyter på lika bra som det gör idag.

Jag har varit hos Annie idag igen, men idag blev det inte så mycket healing. Istället tyckte hon att det skulle passa med några övningar och lite akupressur. Övningarna kändes svåra, eftersom jag har svårt att släppa taget och svara på hennes frågor utan att tänka. Jag vill fortfarande vara duktig och svara "rätt". Men jag tror att det hade effekt ändå, och som hon sa: man behöver inte fundera på syftet eller varför övningarna blir som de blir. Jag måste helt enkelt lita på att det funkar och att jag mår bättre av dem. Jag litar fullt ut på Annie, men jag behöver släppa kontrollen ännu mer. Nästa gång ska vi jobba på det.

Nu på eftermiddagen har jag yogat, och det blev en sånt där riktigt underbart pass idag. Jag planerade ingenting innan, jag lät det bli som det blev, gjorde det jag kände för. Och då blir det alltid rätt!

Idag känns det som att jag fått många tecken på att jag är på helt rätt väg. Och jag är så tacksam.

Namaste!/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback