Livets skola

Grattis till mig som återigen vunnit en tävling på Ekoblogg! Den här gången vann jag tidningen Nära.

Den här dagen började för mig på arbetsförmedlingen för ett möte med min jobbcoach. Hon skulle kolla igenom mitt CV. Och för att skryta lite (vilket jag gjort alldeles för lite i mitt liv) så tyckte hon att det var så bra att hon ville använda det som exempel- CV på sina föreläsningar! Inte illa. Jag känner mig väldigt stolt över att jag äntligen ger mig själv credd för hur jäkla bra jag faktiskt är. Det tog sin lilla tid att komma till den punkten, men äntligen är jag där. Jobbcoachen sa också att jag kommer behöva förklara varför mitt CV är tomt sen i höstas, men jag känner att det är inga problem, jag förklarar det gärna. Jag står för det jag gått igenom, jag är delvis glad för det, och jag ser det som en stor merit. Hon föreslog att jag förklarar i mitt CV, för hon höll med om att det faktiskt kan vara en merit. Det beror såklart på vad arbetsgivaren har för syn på saken, som hon sa så tror många att såna här kollapser bara händer svaga och veka människor (vilket hon också trodde innan det hände henne själv, det är vanligare än jag trott märker jag), fast det tvärtom är de ambitiösa som vill väldigt mycket som drabbas av såna här saker. Men vill jag verkligen ha en arbetsgivare som ser mig som svag? Nej, absolut inte! Jag vill kunna vara öppen med hela situationen och visa att det verkligen hjälpt min personliga utveckling mer än någon annan skola skulle kunna. Livets skola är kanske den tuffaste, men även den mest lärorika.

Nu ska jag åka och handla eko-frukt och leta nya leggings på sommarrean! Ha en underbar tisdag alla underbara! /Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback