Lyssna...

Imorse när jag vaknade kände jag som om det hängde ett stort moln över mig. Jag visste inte riktigt vad det var, men jag tillät mig att ta det lugnt och känna efter vad som var fel. Jag hade en grej inbokad på förmiddagen, och jag visste att jag egentligen inte ville. Och hela kroppen sa det till mig. Så jag valde att göra som nya Maria gör, jag lyssnade på magkänslan och avbokade. Helt utan tvivel. Det är underbart att jag verkligen känner vad som är rätt för mig. Jag vet att jag är på rätt väg, även i mina mörkaste stunder, finns den starka känslan av lugn djupt inom mig. Och det är jag så tacksam för.

Jag läser fortfarande
Eckhart Tolles bok, En ny jord - ditt inre syfte. Den är fantastisk. Jag har legat och läst i solen och fått insikt efter insikt. Nu behöver jag smälta lite känner jag. Här är ett utdrag ur den om "Länders och rasers smärtkroppar":

"Kinas tunga smärtkropp lindras i viss utsträckning av att så många människor praktiserar tai chi chuan, vilket förvånansvärt nog inte förbjöds av den kommunistregim som i övrigt känner sig hotad av allt som den inte kan kontrollera. Varje dag på gator och i parker utövar miljontals kineser denna rörelsemeditation som stillar sinnet. Det har en stor inverkan på det kollektiva energifältet och försvagar i viss mån smärtkroppen genom att minska tänkandet och skapa en högre grad av Närvaro. Andligt utövande som innefattar den fysiska kroppen, såsom tai chi, qigong och yoga, är på frammarsch även i väst. De här metoderna skapar inte separation mellan kropp och själ utan hjälper till att försvaga smärtkroppen. De kommer att spela en betydelsefull roll i det globala uppvaknandet."

Känns ju bra! /Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback