You can’t go back to before

Igår var en sån där dag då inspirationen inte infann sig. Jag hade en konstig, melankolisk känsla hela dagen. Jag lät det vara så och jag rensade samtidigt ut väldigt mycket i mitt bagage. En stor rädsla som varit som ett svart hål i mig, men igår fick jag äntligen tag i kärnan av den. Jag tror att en hel del släppte, även om jag nog har en del kvar att jobba med. Det var mycket tårar, men även mycket glädje. Jag är så stolt över mitt eget mod, att jag vågar se mina skuggsidor, vågar tillåta dem att finnas, utan att trycka ner. Jag har tryckt ner så mycket, det är slut med det nu. Nu är jag den modigaste versionen av mig själv någonsin. Någonstans djupt där nere i mig själv har jag så mycket kraft, att när det väl behövs och jag, som nu, kommit till en återvändsgränd och det inte finns någon väg tillbaka, då kan jag plocka fram den kraften och chocka mig själv över vilken fantastiskt varelse jag är. Sedan kan jag ta med mig den styrkan vidare i livet, och vila i vetskapen om att jag klarar nästan vad som helst. Rädslorna blir färre och färre, ingenting känns längre omöjligt, allt går att hantera och komma över.

Det var egentligen inte det jag skulle skriva. Jag skulle dela med mig av den här låten. Det var min favorit i Eurovision, mest på grund av texten. Den träffade mig i hjärtat. Och så är den så vacker. Kärlek! /Maria

Who can ever tell the colour of a soul
And the memories we keep from long ago?
Do we ever really know each other’s past?

 

You can’t go back to before
But tomorrow will bring even more


Like the tide’s gonna turn you will know, when it’s cold
You’re on your own but you’re never alone
Shine, shine like the stars in the sky
Wipe your dust off your love, let it shine

 

So when nothing’s ever really carved in stone
Remember that your heart is holding on
And when every second melts up in the past

 

Don’t be afraid it will end
Only fear that it never began


Like the tide’s gonna turn you will know, when it’s cold
You’re on your own but you’re never alone
Shine, shine like the stars in the sky
Wipe your dust off your love, let it shine

 

You can’t go back to before
But tomorrow will bring even more…

 

Like the tide’s gonna turn you will know, when it’s cold
You’re on your own but you’re never alone
Shine, shine like the stars in the sky
Let it shine

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback