Äventyr i trädgården

En lugn dag med en bok i solen blev till ett riktigt äventyr. Jag sitter och har det så skönt så, och plötsligt slingrar sig en jätteorm runt hörnet på stenplattorna i trädgården. Jag är inte så bra på hur olika ormar ser ut, så jag hade ingen aning. Men jäklar vilka rysningar jag fick, trodde inte att jag var ormrädd, men jag fick lite panik. Ringde mamma, sen berättade jag för syster som ringde, sen ringde systers kille och frågade hur den såg ut. Jag trodde hela tiden den låg under trappen, men plötsligt var den bara borta. Då fick jag för mig att den krypit in genom altandörren eller in i garaget. Så jag vågar fortfarande inte riktigt att fötterna på golvet. Googlade lite och insåg att det nog var en huggorm. Gaahh, läskigt! Eller så är jag bara lite larvig... Såhär såg den ut ungefär.



Ps. Jag försöker tolka saker och ting mer symboliskt. Detta hittade jag att ormen kan symbolisera: "Ormen kan komma till oss då vi t.ex. står i vägskäl och behöver "ömsa skinn", eller efter en tids helande arbete, eller återhämtning från en mer långvarit traumatiskt skeende (skilsmässa, rättegång, sjukdom etc) - den är mästare på att växa ur sig själv till ngt större och starkare, utan att för den skull bli en annan. Det är det den kan lära oss." (mest i drömmar kanske, men jag väljer att tro på att det var därför den kom till mig för att det stämmer in väldigt bra i mitt liv just nu).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback