Ayurveda

Ny dag, nya tag. Ja, så känner jag idag. Tror jag laddade ordentligt med energi igår, för idag känns allt mycket bättre. Har läst lite om Ayurveda nu på morgonen, och insett att jag är mest Vata-person. Såhär står det:

"Vata-personen mår bra av regelbundenhet. Det gäller dygnsrutiner, måltider m m. Att gå till sängs i god tid är mycket viktigt för Vata. Avspänning i olika former är välgörande. Värme och varm mat/dryck är bra för Vata. Oljemassage är utmärkt, eftersom det finns en tendens till uttorkning."

Det stämmer väldigt bra, blir lätt stressad när allt blir oregelbundet och kaotiskt. Jag behöver gå och lägga mig tidigt, vakna tidigt och äta regelbundet, annars blir jag lätt lite förvirrad. Och när det gäller avspänningen är jag verkligen inne på rätt står nu, har inte tagit mig ordentlig tid till det innan jag blev sjuk. Det känns som att ännu en pusselbit till hur jag ska komma i perfekt balans fallit på plats nu. Jag är nog snart hel igen.

Har förresten precis yogat en timme, alldeles underbar start på dagen. Solen skiner och jag ska nog slappa med en bok resten av dagen. Namaste! /Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback