Caroline Myss

Igår kväll satt jag och kollade på 11 delar av en föreläsning av Caroline Myss på Youtube. Hon har blivit min favoritförfattare (har bara läst två av hennes böcker, har några kvar). Fick gåshud flera flera gånger när jag kollade. Den här delen träffade mig mest, titta gärna på hela om du har tid. Ungefär 4-5 minuter in blir det riktigt bra. Idag har jag haft ett miniretreat för mig själv. Övat qigong, mediterat, yogat, mediterat lite till. Det är så viktigt för mig att våga gå in i mig själv, möta min rädslor och känna det jag känner. Jag känner mig starkare, gladare och lugnare för varje gång jag vågar se fler delar av mitt inre. Det är inte alltid bekvämt, men ack så nödvändigt. Namasté/Maria


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Maria, intressant att läsa din blogg. Jag har just gått in i en depression, blivit sjukskriven och vet inte hur jag ska hitta balans i mitt liv. Du verkar ha hittat en väg som fungerar? Är det pga någon sjukdom du nu söker lyckan?

2010-05-20 @ 11:24:15
Postat av: Maria

Hej Åsa! Vad kul att du tycker om min blogg. Ja, i höstas blev jag sjuk, och vad jag än gjorde blev det inte bättre. På vårdcentralen hittade de inget fel på mig, så jag började gå hos en kinesiolog, fick naturmediciner och vilade, vilade och vilade. Månaderna gick och jag verkade inte bli bättre. Jag kämpade på hos kinesiologen, tog nya prover som inte visade någonting. Jag tänkte jag kan skriva ett inlägg om den här tiden, blir så mycket att skriva här, så kom gärna in igen och läs! Och ta hand om dig, kom ihåg att allt går att läka... men det är inte alltid det roligaste man kan göra. Men jag lovar att man kommer ut som en starkare människa, och sen kan ingenting stoppa en! Jag är inte helt frisk än, fortfarande trött hela tiden, men jag har ett helt nytt hopp och en ny livssyn som jag inte hade innan. Jag kan till och med säga att jag är tacksam att jag fått gå igenom det här. Kramar och all lycka till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback