Hjälp

Kom precis hem från arbetsförmedlingen. Jag har verkligen dragit mig för att gå dit. Jag föreställde mig att de tvingade mig att ta ett jobb jag varken vill ha eller orkar med. Men så är det ju såklart inte. Jag har insett att det räcker med att vara ärlig om min situation och be om den hjälp man kan få. Förstår nu att det handlar om att utreda min arbetskapacitet och se vad som skulle kunna passa just mig. Jag kommer få en kallelse till en handläggare, just nu är jag bara inskriven. Såg att de har informationsträffar om att starta eget, och det skulle ju vara perfekt till att börja med, att försöka komma igång med Harmonia. Sen kan man också vända sig till Nyföretagarcentrum, när tiden är inne, för att få gratis råd och hjälp. Det känns bra, jag känner att jag är på rätt väg, att jag har ett stort nätverk av hjälp runt omkring mig nu. Man behöver inte alltid klara allting själv, hjälpen finns bara man vågar be om den... en väldigt nyttig läxa jag nu lärt mig. Nu borde jag väl ta och gå ut i solen? Eller yoga kanske? Funderade ett tag på att åka till simhallen och prova att simma, och sen basta... men kanske gör det en annan dag.

Pussokram/Maria

Kommentarer
Postat av: Lina H

det är verkligen skärmmande

Postat av: Eva

Solen lyser även i dag!



Må så gott!

Eva

2010-05-12 @ 10:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback