Livskraft

Det går framåt nu. Jag är så glad och tacksam för det!

Jag försöker samla energi från olika saker. Yoga är det allra bästa, massor med energi kom in i mig idag under mitt lilla pass. Naturen ger mig också energi, jag tog en lång promenad idag, sorterade tankarna, sög i mig energin från luften, vinden, fågelkvittret, solen, färgerna... det låter kanske flummigt, men det funkar absolut! Försöker peppra mig själv med positiv energi, eftersom jag börjar tro mer och mer på energimedicinen. Det som kineserna kallas qi, indierna kallar prana, japanerna kallar chi, som betyder ungefär "livskraft", det försöker jag samla. För det har varit helt slut i mig. Sakta men säkert tror jag att min livskraft försvann, förmodligen för att jag inte var sann mot mig själv, tills jag i höstas var helt uttömd. Nu börjar jag få min livskraft tillbaka, och varje dag är min största uppgift att samla så mycket jag bara kan.

Namaste! /Maria

Kommentarer
Postat av: Eva

Bra jobbat Maria!

Jag ska nu själv försöka samla på mej "livskraft"

Men också försöka inse att göra det "kravfritt"

Som det är nu känns mycket i mitt liv som krav och att inte duga!

Trevlig helg!

Eva



2010-05-14 @ 21:58:23
Postat av: Maria

Tack Eva!

Jag tror man får försöka nöja sig med att göra en sak i taget, inte allt på en gång. Jag har själv vart likadan, skrivit listor på vad jag måste göra för att må bättre... men det har bara känts stressande. Nu försöker jag göra det jag känner för, och ibland är det kanske bara att sitta ute en liten stund.

Trevlig helg till dig med!

Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback