Make everyday count

Jag är inte så pigg idag. Jag har sovit rätt dåligt i flera nätter nu. Men jag är ganska van nu att inte må fysiskt bra. Jag försöker så gott jag kan för att må bra i sinnet istället. Och det knasiga är att jag nästan mår bättre i sinnet nu än innan jag blev sjuk (förutom när sorgen och rädslorna för situationen tar över, men då försöker jag bara acceptera att de är där, för det kommer de alltid vara så länge jag inte mår helt bra). Men jag känner mig mer sann mot mig själv, mer harmonisk, mindre ängslig över vad andra tycker om mig, hur jag framstår och vad som är rätt/fel, bra/dåligt att tycka, säga, tänka. Jag är bara jag helt enkelt. Så även om jag vaknar upp och mår piss, så försöker jag tänka att "jag ska få den här dagen att räknas, göra den så betydelsefull jag kan med förutsättningarna jag har idag". Och det kan innebära att jobba med mig själv, att njuta av allt jag gör även om det inte verkar så betydelsefullt, att tillåta mig att känna det jag känner och må som jag mår. Då brukar jag bli nöjd med dagen oavsett hur jag mått. Idag var det ett riktigt guldkorn att få åka in till stan med mamma, ta en kopp te på ett café och sitta och prata, och sen besöka fina Kreativ Insikt butiken. Att få handla fina presenter till andra.

Så tänk på det. Varje dag räknas, oavsett hur lite eller mycket du gör. Varje dag och varje ögonblick är en chans att njuta av livet, och särskilt av de små sakerna, som vi oftast tar för givet.

Enjoy/Maria

Kommentarer
Postat av: Eva

Beundras av det jag läser!

För det ska gudarna veta att det är inte så lätt att vakna och känna sig nere,samtidigt som man tänker att "jag ska göra den så betydelsefull jag kan" Bra tänkt Maria!



Få en fin kväll och en bra söndag!

Eva

2010-05-08 @ 19:28:36
Postat av: Maria

Tack.. det är svårt, och det har tagit tid att komma hit, men tillslut blir det det enda man kan göra för att orka. Detsamma, ha en bra söndag!

Postat av: Lina H

hej vännen tack, ledsen att vi måste ställa in :(kram

2010-05-09 @ 12:08:15
URL: http://misstyndero.blogg.se/
Postat av: Lesly Valencia

Hej tack så mycket! Hopas att du hittar tbx til bloggen. Jag kommer ihåg dig, såg dig nån gång här. Vad gör du nu för tiden? Jobbar du inom SPA?



Hade bra!

2010-05-09 @ 18:55:03
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Lesly Valencia

Hej, ok så din pojkvän går också här. Jag brukar tänka men allt i livet, "är det meningen så händer det, om inte så var det inte meningen". Kanske var det ett tecken på att du skulle vila ett tag och komma på att det var Alt. medicin som var din grej ;)Jag tycker också att sånt är väldigt intressant men har aldrig varit på just healing. Kan inte du skriva ett inlägg om det sen? :D



Jo jag gillar också mer alt. medicin. vill inte jobba inom "skönhetsvård" vill behandla och göra skillnad när personer har ont eller vill ha ett resultat. Jag ska på jobb intervju i Sthlm snart, hoppas att det går bra där :)



Krya på dig, hade så bra.

2010-05-10 @ 09:05:45
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback