Min andra healingsession

Efter min första healing var det mycket som släppte, och jag grät en hel helg. Den här gången kändes det som att behandlingen gick ännu mer på djupet, men än har jag inte gråtit nånting, men vi får väl se. Annie, healern, är en alldeles underbar människa. Hon sa så mycket som stämde så klockrent. Och mycket av det hon sa är sådant jag redan kommit till insikt med, men som jag behöver jobba ännu mer med. Hon var verkligen genuint glad över hur långt jag redan kommit.

Först satt vi och pratade en stund, om hur det kändes efter förra gången, hur jag kände mig nu och sådant som kom till henne medan vi pratade. Det är väldigt andligt med healing, eller som hon uttryckte det "flummigt". Men jag tycker nog inte att det är så flummigt, men jag förstår att många andra som inte har haft någon som helst kontakt med den delen av sig själva kan tycka det. Jag börjar få kontakt med det andliga hos mig, och det är en häftig känsla måste jag säga. Jaja, nog flummat :)

Själva behandlingen går till så att jag ligger på mage på en behandlingsbänk och Annie håller sina händer på olika ställen på kroppen. Ibland vrider hon händerna, drar och trycker. Jag känner ibland som elektricitet, ibland bara värme och ibland som små stötar. Den här gången kändes det verkligen som jag kom djupare in i mig själv, det var inte bara avslappnande. Men jag tror jag skulle kunna komma längre om jag fortsätter jobba på det.

Efteråt pratade vi också en stund. Om vad jag upplevde, och vad hon upplevde. En sak jag tar med mig är att hon sa att hon kände att jag ska jobba med människor. Och då hade hon faktiskt glömt att jag sa förra gången att jag är spa-utbildad. Det kändes bra att höra att jag är på rätt väg. Vi pratade också om ilska som jag tryckt ner under mitt liv, jag berättade att jag sällan varit arg, jag har gått undan och gråtit istället. Jag fick hemläxa att säga nej till saker och ting jag inte vill göra, sånt som inte känns rätt. Fast det är något jag jobbat med länge, och tycker verkligen att jag blivit bättre på det. Men jobbet tar aldrig slut. Som hon sa, hon är nånstans i mitten av sin resa... jag har precis börjat min. Och det ska bli spännande att följa den. Jag hade kunnat sitta där och prata med henne hur länge som helst, kändes som att det jag ville säga aldrig tog slut, men till slut var jag ju tvungen att gå, tyvärr. Väntar med spänning på vilka känslor som kommer komma upp efter det här...

Kärlek/Maria

Kommentarer
Postat av: Lina H

Kanske fel att säag men de låter underbart på något vis, jag funderar på om det är något som är inom mig med. Då jag senaste året har varit sjuk väldigt ofta, Min kusin tror de är något som stör mig inombords som jag var med om förlängesedan fats som inte jag vet om. Jag hoppas att vi båda är på rätt väg och snart kan träffas massa kärlek kram

Postat av: Lesly Valencia

Hej igen. Intressant att få läsa lite mer om själva upplevelsen och känslorna kring healing och inte bara ren fakta. Det är en häftig känsla att komma i kontakt med det andliga inom sig. Jag har alltid varit väldigt spirituell och tro mig det kan man inte få nog av när man väll ha börjat märka saker.



Ang spa jobb så känns det lite så för mig också, men jag måste ju testa innan man vet. Iaf kortvarigt. Det i Sthlm är nyöppnat inom hälsa, mer än så får du inte veta än, hemligt :D hehe

2010-05-10 @ 17:02:47
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback