Ensam på Sjögatan för första gången

Jepp. Jag stannar här i helgen. Har haft beslutsångest hela dagen, men efter seminariet (som för övrigt var det mest givande vi haft) bestämde jag mig trots allt. Har kommit på massor jag kan göra, och inte behöver jag nog sitta själv heller. Bland annat är det öppet hus i Hälsans hus på lördag mellan 11 och 14. Men mest måste jag läsa och åter läsa. Det är riktigt svåra grejer vi håller på med just nu, men jag känner mig rätt lugn ändå. Det ska bli riktigt skönt nästa helg med lite ledigt mellan tenta och nya föreläsningar. Då tänkte vi ta oss till Filipstad och kolla in vad som finns där. Det kan va skönt att byta lite miljö ibland, det är rätt skönt bara att åka till Hällefors. Fast vi kanske måste börja med vårt PM nästa helg ändå, men då ska vi bara ut och röra på oss i någon form under 30 minuter med pulsklocka som registrerar pulsen kurva under passet. Skoj va? Och så ska vi skriva matdagbok för en dag och föra in i ett kostkollprogram. Yes, jag älskar min utbildning.

Vad ska jag annars hitta på i helgen då? Jo, jag tänkte laga lite matlådor och experimentera lite. Och baka bröd. Ta mig in till Hällefors och "shoppa" lite. Tvinga Johanna att hålla mig sällskap, hehe. Hon är en av de få som stannar, men hon har ju sin pojkvän Alex att umgås med. Nu ska jag somna sött på kudden, har tagit en kvällspromenad med Therés i mörkret. Vi hittade en ny, mysig väg som var upplyst. Har jag sagt att det har snöat här förresten? Igår morse föll det rätt mycket snö, fick borsta Therés bil rätt länge för att få bort allt. Min kommentar när jag såg snön var för första gången i mitt liv "Åh, va mysigt!". Men nu har det mesta regnat bort.
Puss å hej, ses om två veckor när jag kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback