Resfeber

Jag är inge bra på att resa. Jag stressar upp mig flera dagar innan, tänker igenom vad jag inte får glömma att ta med och vad jag måste hinna göra innan jag åker. Kom precis på att jag inte fått med mig min stora väska med flytten, så nu blev jag lite extra stressad för att jag måste hämta den. Jag är knasig, det är ju gångavstånd för tusan. Och glömmer jag ta med något är det väl inte hela världen? Vore skönt att komma iväg nu, det är segt att gå och vänta. Men tyvärr har jag seminarie imorgon (som jag måste spendera morgonen imorgon med att förbereda mig inför eftersom jag inte gjort det idag), och imorgon kväll har jag jympa. Jag längtar ut i spåret så jag får provspringa mina nya skor... men tror inte det hinns med imorgon. Får bli i Skåne istället. Längs stranden vid havet. Och det klagar jag inte på. Örebro var trevligt i alla fall, skulle kunna tänka mig att bo där faktiskt. Det är en alldeles lagom stor stad. Jag gillar lagom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback