Min gröna matkorg

Idag har jag jobbat i hela två timmar. Hårt liv jag lever. Tyvärr fick jag inte hålla i jympapasset som planerat, då ingen ville komma. Så ikväll blir det att gå på Core istället. Har lite svårt att sitta still just nu. Jag har degat hela helgen nu känns det som, dags att röra på benen igen. Men det är himla skönt, för jag unnar verkligen mig själv att vila nu. Ibland sitter man still en hel dag, ibland är man igång jämt. Så är det, och det är ju helt okej!

Efter jobbet åkte jag och handlade mat för veckan. Hade skrivit inköpslista och allt, duktigt av mig tycker jag. Fyllde korgen med mest grönsaker och frukt. Zucchini, avokdo, aubergine, paprika, groddar, ruccola, krossade tomater, vitlök, kravbananer, clementiner, äpplen och så vidare och så vidare... kassörskan bläddrade och bläddrade i prislistan för att hitta pris på alla "konstiga" saker. Känner mig alltid lite uttittad när jag handlar mat, för min korg skiljer sig alltid från andras korgar. Det är inte så att jag är ett superfreak med maten, jag älskar mat och jag äter allt (det måste man när pojkvännen är kock). Jag älskar mörk choklad, det kan jag äta lite varje dag. Men jag älskar också grönsaker och att äta nyttigt (Man kan ju äta så mycket mer!!) Färsk ingefära, chili och vitlök är nog det bästa som finns att smaksätta maten med, och frisk håller man sig också (inbillar jag mig). Men jag tycker absolut att man ska äta vad man vill! Mat är och ska vara kärlek! Det är något jag verkligen lärt mig sen jag träffade min stora kärlek! Han är just nu i Tyskland så jag får själv stå för matlagningen, därför blir det extra nyttigt just nu. Så nu ska jag ta mig ett gott mellanmål och bege lite senare iväg och träna. Puss och kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback