Snabb, stark och smidig

Hemma igen efter en riktig träningskväll. Min motivation är längst upp på toppen just nu, har redan kört 7 pass den här veckan... och jag har energi kvar! Jag vet att snart kommer väl motivationen spårlöst försvinna igen, så det är väl bäst att tvinga mig själv att vila imorgon. Men ibland vill man passa på när lusten finns, för det är en sån underbar känsla när man bara kan köra och köra. Jag gick upp till gymmet för att springa på löpbandet, men det var typiskt nog trasigt! Så det blev 45 minuters crosstrainer samt ett ganska tufft styrkepass med Johan. Att träna med en kille är riktigt motiverande och det blir mycket mer gjort! Jag har haft svårt för gymmet sen jag slutade med handboll, har tyckt att det är rätt tråkigt. Men nu börjar jag tycka att det är kul igen.

Yogan sedan då. Gick jag? Såklart jag gjorde! Och det var underbart och precis vad jag behövde. Jag fick sträcka ut alla ömma muskler och avslappnad blev jag verkligen. Kände inte samma prestationsbehov som jag gjorde förr när jag höll på med yoga, jag tror att jag lugnat ner mig när det gäller sånt. Eller tror, jag har verkligen det! Så torsdagar är från och med nu yogadagar! Imorgon åker jag hem. Längtar efter att få ta ett glas rödvin och äta god mat och massa choklad med mamma och pappa imorgon kväll efter veckans slit.

Johan berättade att han hade googlat mitt namn och hittat gamla handbollsbilder på mig. Titta här... där va man vältränad minsann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback