Hjälpa kroppen

Jag vet att det går att bli frisk med de hjälpmedel jag redan har. Jag kommer närmare för varje dag. En stor del i att må så bra som möjligt handlar om vad jag äter. Jag har alltid ätit bra, men nu försöker jag äta så bra som det absolut bara går för att stötta kroppen. Det är kanske ingen rolig kost, men bara den som varit i min situation kan nog förstå hur långt man är villig att gå för att må bra igen. Då spelar det ingen roll om man måste sluta äta vissa saker, allt sådant blir bagateller. Jag vill ju leva för att må bra, utvecklas, sprida kärlek till mina älskade och då gör det inget om jag kanske inte äter god mat jämt. Men som tur är gillar jag sådant som främjar kroppen, så jag har absolut inget att klaga på när det gäller det. Och det är inte de vanliga kostråden jag följer, jag följer min kinesiologs upptäckter om vad som hjälper och stjälper kroppen. Här är ett utdrag från hans sida;

"Din kost bör grundas på solmogna ekologiska grönsaker eftersom de är fria från gifter och rika på vitaminer och mineraler. Avokado, groddar, gurka, sallad, spenat och broccoli är fantastisk föda. Det gröna i grönsaker innehåller klorofyll som är en naturlig magnesiumkälla och klorofyll liknar kroppens hemoglobin vilket tros vara bra för att bygga upp ett hälsosamt blod som i sin tur bygger muskler med mera i din kropp.
Bär är också en nyttig näringskälla. Bär innehåller mängder av ämnen som är nyttiga och stärkande utan att innehålla för mycket socker.
Frön som solrosfrön och pumpafrön är också bra och de innehåller viktiga näringsämnen. Du behöver nyttigt fett och du blir inte fet av fett på samma sätt som du inte blir grön av grönsaker. I till exempel oliv och linfröolja har du bra fetter."

Jag tänker inte skriva vad man inte ska äta, det är upp till var och en, jag vill inte uppmana till att sluta äta saker. Jag har gjort mitt val, det kan vara svårt att förstå eller acceptera, men i slutändan är det jag som måste leva med mina val och min egen kropp. Och jag vill göra allt jag kan för att må så fantastiskt bra jag bara kan.



Till sist... dagens mail från The Secret


From The Secret Daily Teachings

Remember, if you are criticizing, you are not being grateful. If you are blaming, you are not being grateful. If you are complaining, you are not being grateful. If you are feeling tension, you are not being grateful. If you are rushing, you are not being grateful. If you are in a bad mood, you are not being grateful.

Gratitude can transform your life. Are you allowing minor things to get in the way of your transformation and the life you deserve?

Kärlek! /Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback