Vegetarian, japp.

Dagen idag har vart den bästa på länge. Och det är jag så tacksam, så tacksam för. Startade dagen på bästa sätt med yogagröt (quinoa+bovete+pumpafrön=lent i magen!) och sedan en stunds yoga. Efter lunch åkte mamma och jag in till Söder, gick återigen på goodstore och handlade lite smått och gott. Sen gick vi en lång väg till Kreativ Insikt och kollade på deras fina grejer. Köpte inte så mycket, bara kort och en "Jag mediterar"- skylt. Vi gick hela långa vägen tillbaka till bilen.. och jag orkade!! Var inte helt slut!! Stora framsteg. Sen har jag legat och läst min underbara bok, ätit middag och bestämt mig för att: JAG ÄR FROM NU VEGETARIAN. Japp. Ledsen, älskling.. men det är mitt liv, min kropp och jag måste göra det jag tror på är bäst för mig. Och det tror jag detta är. Mat är ofta det som gör oss sjuka, och inte friska. Så valet är enkelt. Jag äter bara det som garanterat gör min kropp gott (enligt vad jag tror på, finns ju många olika åsikter om saken).

Så välkommen till mitt nya, gröna liv!

Kärlek! /Maria


Steve Ross, författaren till Happy Yoga som fick mig att bestämma mig. Vego it is!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback