Love for a child

Plötsligt finns det ett nytt liv i familjen. Vilken konstig känsla. En helt ny människa, så vacker och så ren av kärlek. Kärlek, ja det är det man fylls av när man sitter där med den nyfödda i famnen. En mer avslappnande känsla har jag inte varit med om. Känslorna stormar verkligen just nu, för oss alla i familjen. Det är lycka, glädje, tårar och så mycket kärlek. Det är ett nytt kapitel, inte bara i min systers liv, utan även i mitt. Hennes graviditet och min sjukperiod har gått parallellt, och nu när detta mirakel äntligen är här känner jag mig starkare än nånsin. Jag älskar den symboliken. Den här bebisen kommer att betyda mer för mig än någon kan förstå. Moster kanske inte låter som något särskilt. För mig är det snudd på det största jag varit med om. Det är som att cirkeln sluts i och med att detta underbara lilla liv är här. Plötsligt blev livet så mycket mer fascinerande. Att få följa en människas resa från dagen hon föds, se henne växa och utvecklas och bli en självständig människa. Den resan ser jag fram emot, och jag älskar att få vara en del av den. Jag älskar dig lilla prinsessa, som ännu inte fått något namn. Men vilket det än blir kommer det bli det vackraste av alla namn, eftersom du kommer att bära det. Kärlek!! /Maria


Kommentarer
Postat av: Anneli

VACKERT!!! <3<3<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback