Överambitiös

Jag är en överambitiös människa. Det kan både vara min tillgång och mitt fall. På sista tiden är det mycket som fört glädje till mitt liv, jag har hittat så mycket som gör mig glad, inspirerad och balanserad. När det blir så vill jag gärna göra allt på en gång. Jag glömmer bort att det är babysteps som funkar bäst och börjar planera att det och det och det ska jag göra nu när jag har mer energi. Hmmm...

Som tur är lyckas jag nuförtiden stoppa mig själv innan jag hinner göra alla dessa tusen saker på en gång. Jag övar och övar på att leva i nuet, göra en sak i taget, följa flödet och låta saker ske av sig själva. För det är det som funkar bäst, det är det som har gjort att jag kommit så långt som jag har. Jag har tagit stora steg framåt på sistone, och istället för att stanna upp och gratulera mig själv så vill jag hela tiden till nästa steg... Men idag stannar jag upp och låter allt vara som det är, och glädjs åt min fantastiska resa. Jag behöver inte göra någonting för att allt ska lösa sig. Jag vet ju det. Jag behöver bara vara. Full av tillit och acceptans. Jag lyckas ganska bra ändå måste jag säga.

Kärlek! /Maria

Kommentarer
Postat av: LInaH

Hej min ängel :) du förstår inte va ja längtar till sverige så ja får träffa dig igen :) ta en fika kasnke gå på yoga tillsammans , osv . Känner ja behöver få balans i mitt liv igen , de gungar alldeles för mycket nu :) Jag är så glad att de går bra och frammåt för dig :) finns alltid här för dig kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback