Tanklös men själfull

Ingen dag är den andra lik just nu. Jag vet aldrig vad nästa dag kommer att innebära. Jag försöker bara följa med i flödet så gott det går. Ibland är det utmattande, men det allra bästa knepet är att vara "tanklös men själfull", som jag läste någonstans. När jag är just det blir ingenting svårt eller jobbigt, eller ens fel. Allt är precis som det ska vara hela tiden. Det är mycket inom mig som har förändrats, och som fortsätter förändras. Jag varken kan eller vill göra någonting för att stoppa den här processen, så jag försöker följa med i den istället. Jag ger mig själv till processen, för jag har en känsla av att något storslaget ska komma ut ur den. Och det känns som att den ökar i hastighet hela tiden. Vad vet jag... jag kanske bara har fantiserat ihop allting. Kanske har jag bara yogat och mediterat för mycket, eller läst för mycket om andlighet. Ingen aning, men jag går på det känslan säger mig... och den säger mig att något större är på gång...

Det här kan nog verka lite väl flummigt, och jag kan förstå att det ser ut så utifrån. Men för mig är det helt verkligt, för jag känner det i hela min varelse. Jag hade själv tyckt att de här orden varit flum om jag inte haft den upplevelse jag haft det här året. 2010, året jag aldrig kommer att glömma.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback