At least we didn’t die

Herregud vad lätt det är att gå tillbaka i gamla tankemönster, jag blir nästan rädd för mig själv! Igår var katasroftankarna på topp när jag verkligen mådde piss rent ut sagt. Tillslut insåg jag att det är en begynnande förkylning alltihop berodde på. Har sovit med fläkt i någar nätter, när det var sådär himla varmt och kvavt. Och jag vet ju att vind rakt in i nacken är ett garanterat sätt att dra på sig en förkylning. Inget jag tänkte på då dock...

Fast idag har det fortfarande inte brutit ut. Känner bara av det i kroppen, att det ligger där. Kanske kan det gå över utan att det behöver bryta ut, kanske inte. Jag ska i alla fall försöka vända tankemönstret idag, tänka på annat istället. Jag behöver ju inte dra ner mig själv ännu mer genom att tänka dåliga tankar. Ett passande Buddha- citat mötte mig idag när jag satte på datorn, på
Paulo Coelho's blogg:

"Let us rise up and be thankful, for if we didn’t learn a lot today, at least we learned a little, and if we didn’t learn a little, at least we didn’t get sick, and if we got sick, at least we didn’t die; so, let us all be thankful."

Det är lättare sagt än gjort att leva efter, men har man bara ambitionen har man ju ändå kommit långt.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Vera

Otroligt fint visdomsord! Jag tror att förkylningen antagligen inte kommer bryta ut, vilket ibland kan vara värre faktiskt. Försök göra något som du gillar göra - unna dig. KRAM

Postat av: Anneli

Hej igen! Otroligt bra citat!!

Tänkte att jag skulle ge dig lite tips för att må bättre!

Ta ett VARMT bad - så varmt som du står ut med! Se till att dricka mycket; gärna ingefära och citron-té! Efter badet är det bara bra att du svettas mycket, så håll dig varm!! Du kan alltid ta en dusch när du inte står ut längre!! Detta är en riktig hästkur, men vill du ytterligare förstärka den så drick Echinaforce (finns på Hälsokost) och se till att få i dig C-vitamin! Hoppas du blir bra fort, fort!! :D

2010-07-26 @ 13:18:28
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
Postat av: Lesly Valencia

hehe ja jag har ju dansat och yogat i flera år :P men man ska bara jämföra sig med sina egna framsteg och mål. Ja visst kan du få göra det. Vill du ha bara ryggen? Då kan vi säga 200kr.



Jag läser också Paulo Coelho's blogg, var inne där igår och läste lite :) Jätte fint citat.



Hade så bra! Kramar

2010-07-26 @ 16:23:04
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback