Dagens guldkorn

Den här veckan har jag vart riktigt, riktigt trött. Idag kändes det äntligen bättre. Jag har mest läst och läst hela veckan, och gud vad jag älskar det! Jag älskar att försvinna in i en annan värld, fast ändå en värld som väcker nya tankar man kan ta med sig ut i verkligheten.

Idag har jag träffat en gammal vän som jag inte sett på flera år. En sån som man alltid vet finns där, hur lång tid det än går mellan varven. Vi satt i 3 timmar och pratade om allt mellan himmel och jord. Det är verkligen givande att träffa någon som man kan prata om allt med. En som inte dömer, inte förväntar sig varken det ena eller det andra, utan bara lyssnar och förstår. För mig är det guld värt och jag börjar verkligen inse värdet i att ha sådana människor i mitt liv. Så mycket har hänt sen sist, och det är spännande att höra om varandras resor i livet. Man vet verkligen aldrig vart man hamnar. Och det är väl det som är charmen med livet. Det oförutsägbara, det spontana, det oväntade. Det är det som gör livet dynamiskt. Jag har gått från en kontrollerande planeringsmänniska till att leva i nuet och flyta med i det som sker, och ha tillit till det. Och gissa när jag varit som lyckligast? Jo, nu. Jag känner mig mer levande, mer nyfiken på livet och vad det har att erbjuda. Jag upplever knappt någon tristess, även fast jag har många tomma stunder. För det är alltid något som sker, även om det bara sker under ytan. Ingenting står stilla och det är fruktansvärt spännande att uppmärksamma de små förändringarna. Bara stanna upp, obeservera och våga släppa taget! Jag litar till en kraft jag aldrig känt förut, jag hittade den när jag tog mig tiden att känna den. För den finns där, ibland är vi bara allt för distraherade för att upptäcka den.

Kärlek! /Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback