Florence + The Machine

Mitt internet har vart nere ett tag, men nu verkar det funka igen. Den här dagen började jag inte på topp, igår var jag inte heller på topp... MEN... efter att ha tittat på So You Think You Dance... ja, vad annat än inspirerad kan man bli? Ljuvligt...

Ett par dansade till Florence + The Machine, och jag kom på att deras låtar sammanfattar min musiksmak. Den innehåller allt jag gillar; rösten, dramatiken, det vackra, det lugna, det kraftfulla, energi, känsla. Ja, så är det nog. Njuter av hela skivan just nu, dansar omkring och försöker känna mig fri. Jag är så trött på allt man behöver leva upp till här i livet, allt man måste vara. Man (tror att man) måste passa in i mallen och jag har levt hela mitt liv strävandes efter att göra andra nöjda. Nu säger jag: JAG SKITER I DET! Nu vill jag vara fri, göra det som faller mig in, njuta av att leva... Jag lever fortfarande alldeles för mycket tänkandes på framtiden, men nej, nu slutar jag upp med det. Från och med nu. I'm done. Nu ska jag leva här och nu, det lovar jag mig själv. Jag är så trött på det oäkta, på fasader, på skådespelet vi alla ägnar oss åt. Jag slutar nu. Här är jag. Ta mig som jag är eller skit i det. Säger tack och hej till yta, jag har fått nog. Kärlek!! /Maria. May I have the disciplin to be a free spirit.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Bra Maria!! Vad spelar det för roll vad andra tycker?? Huvudsaken att man tycker om sig själv!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback