Kusligt sammanträffande

Det hände en skum sak idag. Kanske ett sammanträffande, men jag slutar snart tro på att såna existerar. Allt kommer i min väg precis när jag behöver det. Det verkar så. Jag skrev ett utdrag från författaren Wayne Dyer's blogg här på min blogg igår. Idag var familjen iväg på loppisar igen, när jag stannade hemma och yogade. Mamma hade inte läst min blogg, men så kommer hon hem med två böcker skrivna av honom som hon hittat på loppis! Jag tyckte nästan det var lite kusligt. Tydligen fanns det massor med psykologi-, personlig utvecklings- och andliga böcker, så jag kanske måste dit jag med. Men en farbror hade sagt till mamma "De här böckerna måste du läsa!"... och så köpte hon dem till mig!

Nu har familjen åkt iväg på restaurang och teater. Jag bestämde mig förra veckan för att inte följa med, eftersom en biljett kostar rätt mycket, och jag vet aldrig när en dålig dag kommer. Så för att slippa oroa mig valde jag att stanna hemma. Och det känns väldigt skönt idag. Jag har dukat fram alla böcker jag hade med mig, och dem jag har köpt, och ska sitta och bläddra i dem och inspireras hela kvällen. Ska ta en kvällspromenad med hunden också, innan jag säger god natt för idag.

Kärlek! /Maria

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh! LoA! Såna saker händer mig ganska ofta. Det är roligt tycker jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback