Längtans vingar

Vad svårt det är att sova på morgonen när det är såhär varmt! Inte för att jag klagar :)

Igår skrev jag om mitt skrivande. Att det är när jag skriver som jag känner mig kreativ, och att jag alltid drömt om att få skriva en bok, eller i alla fall ha skrivandet som jobb. Men jag börjar nog den här förklaringen i andra änden...

Jag har verkligen många böcker att välja på nu när jag ska välja en ny att läsa. En bok som jag har lånat på bibblan har verkligen legat och väntat länge på att bli läst. Jag har inte känt för att läsa den, andra böcker har lockat mer. Jag har till och med vart på väg att lämna tillbaka den utan att ha läst den. Men igår kände jag att det var dags, nu var det den här bokens tur, trots alla nya spännande böcker jag köpt. Jag visste inte riktigt vad den handlade om, men så börjde jag trots allt läsa igår kväll. Och så handlade den om det kreativa skapadets kraft. Om att (till exempel) skrivandet behöver komma ur tre delar; kreativitet, andlighet och sexualitet. Utan en av dessa ingredienser är det något som fattas. Med andlighet menar författaren att när skapandet kommer från själen blir det mer äkta. Och med sexualitet menar hon att det behöver finnas en drivande passion bakom skapandet. Varje kapitel avslutas med skrivövningar, för att få igång den kreativa processen. De ska jag verkligen försöka göra! Var det en slump att jag kände mig dragen till den här boken nu, efter det Annie sa till mig igår? Jag vet inte, jag tror nog att det var mer än så... /Maria

Boken heter Längtans vingar av Oriah Mountain Dreamer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback