Skrivövning 1

Jag skapade precis en ny kategori: "Skrivande". Här tänkte jag börja med att samla de skrivövningar jag gör i Längtans vingar. Första kommer nu. Uppgiften är att avsluta följande meningar:

När jag skriver känner jag...
...ett flöde som bara infinner sig när jag skriver.
...att jag rensar mina tankar.
...att jag sätter ord på mina känslor.
...att jag öppnar mig för det som kommer.
...att jag lever.
...att jag har något viktigt att berätta.
...att jag älskar det
...mig kreativ.
...mig bra.
...mig ibland lite fyndig.
...mig ganska klok.
...mig ibland lite förvånad över allt som kommer ut.
...mig lättad när det är något som tynger mig.

När jag skriver ser jag...
...saker och ting klarare.
...in i mig själv.

När jag skriver upptäcker jag...
...att jag saknat att skriva.
...att jag har mer inom mig än jag tror.
...att jag har mer åsikter än jag tror.
...en ny värld.

Jag längtar efter...

...att ha mer energi än jag någonsin kunnat drömma om.
...att kunna försörja mig på min passion.
...att leva ett drömliv.
...att lyssna på min själ.
...att dela med mig av mig själv.
...en egen lägenhet.
...att gå yogakurser.
...att dansa.
...att springa.
...att skriva en bok.
...att resa.
...att lära mig mer.
...min systerdotter.
...att bli ännu mer trygg i mig själv.


Besvara frågan: Varför skriver du?
Jag skriver för att sätta ord på det jag tänker och känner. Att fylla ett vitt blad med ord, det är som att måla. Jag gillar att vara i skrivarflödet. Jag skriver för att få ur mig det jag annars trycker ner. Jag skriver för att dela med mig. Jag skriver för att jag är en drömmare, och med orden kan drömmarna börja bli sanna. Jag skriver för att få rätsida på saker, för att få insikter och kunna fatta beslut.

Avsluta följande meningar:

Jag vet inte...
...när allt jag längtar efter slår in.
...någonting egentligen.
...om jag någonsin kommer springa igen.
...om jag någonsin kommer bli kär igen.
...vart jag befinner mig om ett år.
...om jag någonsin gör verklighet av mina drömmar.
...varför mitt senaste år sett ut som det gjort.

Jag vet inte hur...
...framtiden ser ut.
...man börjar skriva på en bok.
...jag ska skapa mitt drömliv.

Jag vet inte om...

...min syn på livet är "rätt". Rätt och fel finns nog inte när det gäller någonting.
...jag kommer leva som jag gör nu resten av livet.
...jag alltid kommer vara vegetarian.
...jag kommer leva länge.
...jag kommer få vara frisk.
...det finns några garantier för någonting.


Jag kan förlåta...
...mig själv.
...de flesta som nånsin sårat mig.
...alla som gör sitt bästa i det här livet.
...livet.
...det senaste året.

Jag kan inte förlåta...
...om jag inte försöker.
...om jag inte släpper taget.
...om jag ältar och oroar mig.

Det finns alltid tillräckligt med...
...kraft inom oss.
...kärlek inom oss.
...änglar på ens resa.
...saker att vara tacksam för.

Det finns aldrig tillräckligt...
...fördomsfrihet.
...öppenhet.
...ärlighet.
(det kan alltid finnas ännu mer).

Skriv en berättelse som börjar:

Det dummaste jag någonsin gjort...
...var att någonsin sluta lyssna på min själ, och följa mina drömmar utan att tänka på någon annan. Då försvann kraften inom mig, den som jag hade haft så mycket av bara något år tidigare. Att jag någonsin slutade jobba med mig själv och min personliga utveckling, det var inte det klokaste jag gjort. Jag planerade hur hela livet skulle se ut, och nöjde mig med ett "okej"-liv. Jag var så stressad att få det "perfekt" att jag glömde att livet är det som sker här och nu. Jag glömde leva. Samtidigt var det kanske det bästa jag gjort, eftersom det tagit mig dit jag är idag. Min själ sjunger. Den är glad att jag hittat tillbaka. Jag är glad att jag vågar leva ut min livsstil till 100%. Jag är glad att jag älskar mig själv mer än någonsin. Mest av allt är jag glad att jag vet att framtiden bara kommer bli bättre... och bättre... och bättre...

Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Det här var en jätte bra övning. Ska testa det. Har kopierat inlägget till ett dokument :) Jag älskar också att skriva. ville jobbar med något skrivande, och drömmer om att ge ut en bok men vet inte vad den ska handla om bara :P hehe.



Aaa men skicka gärna ditt nr på FB till mig så hör jag av mig :D



Ha en fin dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback