Vila i tilliten

Jag har några änglar i mitt liv, och igår sa en av dem precis det jag behövde höra just då. Det var något i det sätt att säga det som träffade mig, att jag förstod att det faktiskt inte är någon idé att stressa, grubbla och tvivla. Allt jag behöver göra är att lita på processerna som sker i mig, vila i dem och inte ens tänka på vad det är som händer, bara att det händer, hela tiden. Förändringen är det enda som är konstant. Det gav mig ett nytt lugn, ett lugn som jag är i stort behov av just nu när det stormar runtomkring mig. Jag känner återigen en stor tillit till att allt kommer bli precis som det ska, som det är meningen, om jag bara slappnar av och låter det ske. Inte kämpa emot. Jag känner djupt inom mig att när det är dags och tiden är inne så kommer alla bitar i mitt liv falla på plats, och det kommer bli precis så storslaget som jag har potential till. Jag kan inte veta var, när och hur, men vad som än händer är det meningen att just det ska hända på just den tidpunkten. Något annat finns inte i min värld. Love/Maria


"
Det finns inget som varken är bra eller dåligt,
utan det är tankar som gör det så
."

- William Shakespeare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback