Bara vara

Igår blev jag magsjuk (av något jag åt tror jag), så idag är jag väldigt slut och svag. Men det gör ingenting, jag har fått en chans att bara vara idag, och det behövs. Ingenting har jag gjort idag, bara varit i min egen kropp, lyssnat på tankar som kommit och gått, känt de känslor jag känner. Det är inte lätt, men det går lite lättare nu än i början. Jag lyssnar på lugn musik samtidigt, annars är det lätt att tappa fokus. Fram för mer varande och mindre görande, det skulle få många att må bättre. Jag är inte alltid såhär klok, ofta försvinner jag bort i görandet och längtan efter mer eller något annat. Men ju mer medveten jag blir, desto oftare kan bryta de beteendena. Jag menar inte att man aldrig ska göra någonting, klart man ska! Men det är skillnad på att göra på rutin och göra medvetet. Därför behöver man träna på att vara stilla och bara vara medveten (om själva medvetenheten) tror jag. Peace/Maria


Sök en ort så stilla att de som älskar stillhetens kontemplation där kan öva denna till sitt hjärtas yttersta tillfredsställelse.
Må alla varelser, både stora och små, finna och vistas i friden!
Friden kommer inifrån. Sök den inte utifrån.

— Buddha

Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Hej Maria, tack för din affirmation. Det är bra att tänka så och ha en egen affirmation. Jag brukar skriva upp affirmationer på spegeln (med en tuschpenna som går bort) Så ser jag det varje gång jag står vid spegeln. Litet tips.



Och så en affirmation till dig...

Nr 15 är: "Jag väljer nu att betrakta livet som en vän"



Kram kram hoppas att magen mår bättre nu och föresten verkar den boken i innläget nedanför väldigt bra :)

Postat av: Lesly Valencia

Hej hej igen, märkte nu att det fanns en till kommentar ifrån dig. Hade missat dem bland alla andra.



Ja det var ett väldigt vackert smycke tyckte jag med.Tack! Fick det i present av min arbetsgivare så jag vet inte riktigt men där jag ska jobba kommer vi att sälja massa kristaller och några i smyckes form.



Jag får också ont i öronen av oäkta, inte kul. tror definitivt att kristaller kan ge positiva energier så oäkta material kanske har motsatts effekt. Låter inte helt konstigt.



Jag älskar Kristaller och mineral stenar. Har samlat sen jag var liten. Annars kan man bara ha en liten sten i en typpåse eller i fickan... får också bra.



Har du någon sten? Kramar



2010-05-25 @ 20:31:40
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback