Om Mani Padme Hum

Jag vet inte så mycket om det här med mantran, men jag tycker att en del av det är väldigt vacker musik. Innebörden i olika mantran är också ofta väldigt fin, det här har jag fastnat mest för. Eftersom jag har en tatuering av en Lotusblomma, och gillar dess symbolik.

"Om Mani Padme Hum betyder Juvelen i Lotusen och är det mest använda mantrat i världen. Lotusen är en symbol för renhet och medkänsla. Juvelen är pärlan som skapas ur smutsen. Ur smutsen, våra negativa tankar och mönster kan en pärla skapas. När vi lever ett liv i medkänsla och acceptans så finner vi den ”äkta” pärlan inom oss själva. Det rena sinnet (juvelen) reser sig ur det medkännande hjärtat (Lotusen). Med ”rätta” mantran kan du komma i kontakt med ”tomheten”, det verkliga du."
Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback