Överflöd

Nu är jag hemma igen. Och med mig hem följde nästan hela garderoben från lägenheten, nu är det fullproppat i garderoben och byrålådan här. Och jag har ännu mer kläder kvar att ta hem. Trots att jag rensade ut en del, var det ändå kläder i överflöd kvar. Överflöd. Varför har man så mycket saker, och kläder? Det mesta av kläderna har jag i för sig fått, köper väldigt sällan nytt. Men ändå. Jag behöver ju inte alla dessa kläder. Kom på att det inte ens finns tillräckligt med sommardagar för alla mina sommarkläder. Det mesta kommer bara hänga där. Jag vill rensa i mitt liv, inte vara bunden till saker och ting. Jag känner att när min omgivning är ren och fri från bråte, då är mitt sinne rent. Jag får granska kläderna kritiskt en gång till, kanske kan det vara en del som kan skänkas bort eller säljas på loppis... så mycket saker, bara för att fly från att verkligen behöva känna efter vad det verkligen är som saknas. Aldrig mer igen. /Maria

Kommentarer
Postat av: Eva

Mycket tänkvärt du skriver om Maria!

Hittade dej på Malins blogg!

Ska ta mej tid och läsa igenom vad du skrivit även tidigare!



Ta hand om dej!

Eva

2010-05-07 @ 17:13:07
Postat av: Maria

Åh tack så mycket, det värmer att höra!

Detsamma! Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback