Qigong

Jag har tagit upp Qigongen igen, som vi lärde oss på Spa-programmet. Jag tyckte verkligen om det då, men livet kom emellan och det blev inte av att fortsätta. Tänk att det skulle ta en sån här grej för att jag skulle ta upp alla mina intressen igen. När vi hade lektioner i det då, för snart 2 år sen, kommer jag ihåg att jag blev alldeles konstig efteråt. Känslosam och så avslappnad att jag bara kände för att sova. Det gick så klart över sen, och efter ett tag mådde jag ännu bättre än innan. Ibland behöver man släppa ut saker och bara få vila och vänta på att det ska bli bättre, ungefär som jag gör nu. Tålamod är så viktigt.

Jag har lånat en bok av Fan Xiulan, qigongmästare från Kina. Vi fick träffa henne på Spa-programmet och hon hade en lektion med oss. Nu när jag övar igen kommer jag på saker hela tiden som hon sa och visade oss, det kommer sakta tillbaka. Jag fastnade för en sak jag läste i hennes bok, måste skriva det här för att inte glömma:

"När man slutat upp att söka efter lycka i matriella ting, inte längre hänger sig åt självömkan utan i stället älskar och accepterar allt som livet sänder i ens väg, kan man nå det gränsöverskridande, högre perspektiv som är förutsättningen för ett längre liv och en bättre livskvalitet."

Det är något jag verkligen försöker leva efter. Kärlek /Maria

Fan Xiulan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback