Se sakerna som de är

Nu är jag i hyttan hos min älskling (som i för sig är i skolan hela dagarna). Jag känner mig... stark tror jag. Mindre rädd. Det har varit en bra dag. Bilresan blev som en meditation, försökte vara närvarande och inte tänka på allt jag skulle göra när jag kom fram. När jag var framme gick Tindra och jag upp till skolan och mötte Edvin, jag frös hela vägen, men försökte acceptera det (kan använda det tankesättet på allt tydligen). Här hemma i lägenheten har jag packat ner lite böcker, gått igenom gamla Spa- papper, hittade Qi gong papprena, så nu blir det hem och öva. Och så har jag yogat, idag blev en sån dag då man helt överraskande plötsligt var mycket vigare än vanligt. De dagarna kommer ibland, men sen brukar jag bli stel igen dagen efter, fast jag kommer ju lite längre för varje gång.

Fast allt är inte bara solsken, jag är ganska ont i magen just nu. Hoppas på att det går över snart, så jag kan äta middag. Men annars är det bara att försöka acceptera, att ja, just nu gör det ont. Snart gör det inte det längre. Inte lägga någon värdering i det, om det är bra eller dåligt, och inte bli rädd för det. Det är så här just nu. Se det som är.

Lovelovelove/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback